Co raz więcej z nas decyduje się na rozpoczęcie aktywności fizycznej. Oczywiście jest na to naprawdę wiele sposób, a każdy z nas ma inne oczekiwania i inne możliwości fizyczne. Dość popularną metodę na rozpoczęcie przygody ze sportem jest udanie się na siłownie. Skąd bierze się ich popularność?

Siłownie zewnętrze – fajny pomysł na ruch

Siłownie zewnętrzeW każdej siłowni zdecydowanie najważniejsza jest właśnie sala ćwiczeń i wszystkie akcesoria, które się w niej znajdują. Chcemy mieć jak najwięcej opcji do wyboru, dlatego właśnie siłownia z bogatym wyposażeniem będzie dla nas najbardziej atrakcyjna. Co to znaczy bogate wyposażenie? Przede wszystkim chodzi o różnorodność urządzeń. Muszą one umożliwiać nam wykonywanie każdego rodzaju ćwiczeń. Każdy z nas przychodzi na siłownie w innym celu, dlatego właśnie wykonywanie ćwiczeń na tym samym urządzeniu mogłoby oznaczać problem. To jakie ćwiczenia wykonujemy jest ściśle związane z tym, z jakiego rodzaju treningu korzystamy. Jakie są rodzaje treningów?

  • kondycyjny,
  • siłowy,
  • interwałowy,
  • relaksacyjny.

Każdy trening zakłada inny system postępowania i stawia inne wymagania przed ćwiczącym. Zdecydowanie najlżejszy jest trening relaksacyjny. On często łączy się z innymi treningami i jest formą rozciągnięcia i wyciszenia po wysiłku. Kiedy chcemy spalić tkankę tłuszczową pod uwagę bierzemy trening kondycyjny i interwałowy. Najciekawszym sposobem na trening i przynoszącym najlepsze rezultaty w tej kwestii jest trening interwałowy. Polega na wykonywaniu czynności jednego rodzaju ale ze zmienną intensywnością. Trening kondycyjny, czyli ćwiczenia aerobowe dają ogólną poprawę wydolność organizmu i wspomagają jego odpowiednie dotlenienie i działanie układu krążenia oraz prawidłową prace serca. Oczywiście te treningi możemy wykonywać zarówno na sprzęcie w siłowni jak i na świeżym powietrzu, wybierając na przykład bieganie.
Jeśli chodzi o wykonywanie treningu siłowego, dobrym sposobem będą siłownie plenerowe, powstające co raz częściej w miastach i na wsiach. Są one wyposażone we wszystkie niezbędne do tego rodzaju ćwiczeń urządzenia, a dodatkowo będziemy mieli okazje do przebywania na świeżym powietrzu.

Trening personalny – zyskuje co raz więcej zwolenników

Trening personalnyPozostając przy temacie siłowni, z całą pewnością należy wspomnieć o bardzo popularnej możliwości jakim jest trening personalny. Jest to szczególnie popularne w dużych miastach takich jak Kraków. Jest to oczywiście trening składający się z różnego rodzaju ćwiczeń, zazwyczaj wykonywanych na siłowni. Trening jednak zakłada wizyty na siłowni w określone dni, a w dni wolne można wykonywać jeszcze inne ćwiczenia we własnych warunkach. Główna różnica pomiędzy zwykłym chodzeniem na siłownię, a treningiem personalnym polega na zadaniu jakie ma do wykonania trener osobisty. Ustala on dla nas specjalnie dostosowany trening, po ówczesnym sprawdzeniu naszej kondycji, a w niektórych przypadkach nawet po konsultacji badań lekarskich. Układa on również dla nas specjalną dietę, która w połączeniu z ćwiczeniami przyniesie oczekiwany efekt. Trener pilnuje również tego, żebyśmy wykonywali ćwiczenia dokładnie i dba o nasze bezpieczeństwo.

Pomiar czasu podczas ćwiczeń – niezbędny element

pomiar czasJeśli decydujemy się na wykonywanie jakichkolwiek ćwiczeń i zastosowanie określonego treningu z całą pewnością ważnym elementem będzie pomiar czas. Będzie to miało szczególne znaczenie podczas treningu interwałowego, który zakłada wykonywanie ćwiczeń o dwóch intensywnościach przez określoną liczbę minut na przemian. Zdecydowanie łatwiej będzie nam zastosować elektroniczny pomiar czasu. Będzie to z cała pewnością wygodniejszy sposób i bardziej dokładny. Dzisiaj jest tak wiele urządzeń elektronicznych, które to umożliwiają,że z całą pewnością powinniśmy z któregoś skorzystać. Dla własnego komfortu i dla zadbanie o odpowiedni trening.


Więcej informacji można znaleźć na:


Podsumowując w dwóch zdaniach:

Pomiar czasu z całą pewnością będzie odgrywał ważną rolę podczas wykonywania ćwiczeń każdego rodzaju. Powinniśmy dostosować jego metodę odpowiednio do wybranego przez nas treningu.