Podejść do reklamy jest wiele. Niektórzy wolą te bardziej tradycyjne, inni podążają za rozwojem nowych technologii. Niezależnie od tego, jakie sposoby wybierze firma, powinna podejść kompleksowo do realizacji strategii reklamowej.

Reklama krok po kroku

kalendarze na zamówienieDo reklamy trzeba podejść przede wszystkim z wizją. W firmie konieczna jest osoba, która będzie w stanie prowadzić kampanie w taki sposób, aby osiągały one zamierzone cele. Jeśli w przedsiębiorstwie brak doświadczonych w temacie osób, można wynająć do tego celu zewnętrzną firmę. Osoba odpowiedzialna może zainicjować na początek burzę mózgów, aby poznać wyobrażenia innych osób. Poza tym konieczne jest, zwłaszcza w przypadku, kiedy za reklamę odpowiada pracownik zewnętrzny, aby dowiedział się on szczegółowo, jaka jest strategia, grupa docelowa, wizja firmy. Dzięki obszernym informacjom i zatrudnieniu prawdziwego specjalisty produkt końcowy będzie wysokiej jakości. Najlepiej jednak, jeśli firma ma specjalnego pracownika wewnątrz, który odpowiada za promocję. Nie powinno być to bowiem działanie doraźne, a ciągłe. Przedsiębiorstwu powinno zależeć, aby cały czas prezentować się jak najlepiej w oczach klientów. Poza tym należy ciągle inicjować jakieś działania, a nie tylko od czasu do czasu.

Strony internetowe jako konieczność

responsywne strony internetoweW dzisiejszym świecie nie da się obyć bez strony internetowej. Pozwala to na zaistnienie w oczach klientów nie tylko z Gdańska, jeśli tam działa firma, ale też z innych miast. Dzięki istnieniu w sieci przedsiębiorstwa mają większe możliwości dotarcia do swoich klientów rozrzuconych nawet po całym świecie. Tutaj bowiem nie ma odległości i można się wygodnie kontaktować z człowiekiem z odległego kraju. Firmę ogranicza więc tylko świat fizyczny, rzeczywisty. Niezależnie od tego czy przedsiębiorstwo chce działać regionalnie, na przykład tylko w Inowrocławiu, czy na całą Polskę, powinno mieć swoją stronę internetową. Ludzie bowiem stali się bardzo mobilni i wszystko sprawdzają sobie w sieci. Jeśli jakiś biznes w niej nie istnieje, to ciężko stwierdzić czy jest godny polecenia, czy nie. Może też w ogóle nie zaistnieć w świadomości klientów. Część z nich w ogóle nie będzie wiedziała o jego istnieniu. Zamykanie się na technologię jest niestety działaniem na własną szkodę. Niewykluczone, że nie ma w mniejszej firmie osoby odpowiedzialnej za projektowanie stron www. W takim wypadku jednak trzeba zatrudnić osobę z zewnątrz. Wiele jest specjalistów tego typu w Gdańsku. Co powinno się znaleźć na stronie:

  • logo firmowe
  • przejrzyste menu
  • kontakt (e-mail, telefon, adres plus np. zaznaczenie na mapie Inowrocławia)
  • informacje o firmie

Są to dane podstawowe, które muszą się znaleźć na każdej biznesowej stronie internetowej. Ponadto można zastosować także innego rodzaju udogodnienia w zależności od branży i charakteru konkretnej placówki.

Druk katalogów reklamowych i inne działania

druk katalogów reklamowychInne działania reklamowe będą się już bardzo od siebie różnić, bo zależą od wielu czynników. Jedna firma wybierze druk katalogów reklamowych, który jest domeną raczej tych bardziej profesjonalnych albo specjalistycznych działalności. Inne postawią na bywania na branżowych eventach wraz z dużą ilością gadżetów reklamowych. Nieraz przygotowanie odpowiednich materiałów kosztuje sporo pracy, ale nie zawsze. Zdarza się, że większość wykonuje po prostu współpracująca firma zewnętrzna. Drukarnia na pewno wydrukuje kalendarze na zamówienie. Trzeba je jednak najpierw zaprojektować. Zwykle najwięcej czasu zajmuje właśnie poczynienie odpowiednich przygotować, przemyślenie i wykonanie projektu nim przejdzie się do realizacji. Na pewno nie należy zlecać osobom, które do tej pory pracowały w firmie w innym charakterze, aby teraz zajmowały się grafiką. Najczęściej skutkuje to przykrymi dla oczu projektami. Często obserwujemy takie banery albo nawet loga firm. Lepiej zapłacić profesjonaliście niż oszczędzać i ośmieszyć się. Takie działanie może bowiem spowodować, że utrwali się negatywny wizerunek przedsiębiorstwa.


Źródła informacji związanych z tematem:

  • Achates.pl – strona internetowa firmy tworzącej kalendarze na zamówienie
  • Mintes.pl – witryna firmy z Gdańska tworzącej strony internetowe
  • Wirtualnemedia.pl – serwis internetowy poświęcony mediom i reklamie

Podsumowanie zagadnień

Sposobów promocji jest bardzo wiele. Jednak nie od samego wyboru zależy powodzenie akcji reklamowych. Ważne jest też dobre ich przygotowanie i przeprowadzenie.