Fotografia biznesowa stała się bardzo popularna. Korporacje chętnie w nią inwestują, bowiem klienci lubią wiedzieć, z kim mają do czynienia. Dobre zdjęcia są doskonałą wizytówką placówki i mogą przyczynić się do bardziej pozytywnego odbioru oferty.

Fotografia korporacyjna – co to takiego?

fotografia produktowaElementy wizualne mocno działają na nasz odbiór rzeczywistości. Wykorzystuje się to w najróżniejszych branżach. Modna stała się na przykład fotografia wykonywana pracownikom korporacji. Jest to rodzaj zdjęć, które mają za zadanie z jednej strony profesjonalnie pokazać cechy osobowości danej jednostki, a z drugiej strony podkreślić jej przynależność do całego organizmu, jakim jest dana korporacja. Umieszczane są przeważnie na stronie internetowej takiej firmy. Poza tym znana jest także fotografia biznesowa, która utożsamiana jest często ze zdjęciami wykonywanymi liderom. Członkowie zarządu potrzebują nieco innych fotografii niż zwykły pracownik najniższego szczebla hierarchii. Taka osoba musi mieć zdjęcia bardziej wyróżniające ją spośród innych, świadczące o zaletach osobowości. Dzięki pozytywnemu wizerunkowi uchwyconemu na zdjęciu, potencjalni klienci i kontrahenci będą mieli dobre pierwsze wrażenie. Odniosą je zaś nie tylko do osoby lidera, ale też i do całej firmy. Warto zatem inwestować w tego typu działania. Staje się to coraz bardziej popularne w różnej wielkości firmach. Na razie przoduje w tym jednak Warszawa jako miejsce, gdzie rozwija się najwięcej znaczących przedsiębiorstw wielu branż.

Znaczenie zdjęć korporacyjnych

fotografia biznesowaJakie są funkcje zdjęć robionych ludziom z korporacji? Czy mają one ważne znaczenie w procesie budowania pozycji marki? Fotografie korporacyjne wpływają na:

  • wizerunek całego przedsiębiorstwa
  • pierwsze wrażenia osób, które nie miały wcześniej styczności z firmą
  • budowanie zaufania do firmy
  • skojarzenia, jakie ma klient
  • zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów i kontrahentów

Na pewno ujawnienie postaci osób pracujących w przedsiębiorstwie pozwala wytworzyć się bliższej relacji. Osoby, które zetknęły się z wizerunkami pracowników albo chociaż lidera mają do firmy większe zaufanie. Wynika to z tego, że nie są oni już dla nich tak bardzo anonimowi. Wiedzą, że są to konkretni ludzie, nie zaś na przykład oszuści czy ludzie nieszczerzy. Gdyby byli bowiem kimś niesolidnym, przecież nie publikowaliby swoich twarzy na stronie internetowej. Poprzez zapoznanie się z wizerunkami pracowników, chociażby przez przypadek, dana osoba lepiej zapamiętuje daną firmę. Jest to spowodowane tym, że dociera do niej więcej bodźców. Pozytywne skojarzenia zaś i w ogóle moment zetknięcia się z daną działalnością są zapamiętywane nieraz bez udziału świadomości.

Przypinki i inne sposoby na stanie się rozpoznawalną firmą

żółte przypinkiZdjęcia biznesowe i korporacyjne to oczywiście nie jedyna szansa na zaistnienie w świadomości potencjalnych odbiorców. Poza tym trzeba bywać w miejscach, gdzie mogą się oni znaleźć. Powinni trafiać na logo firmy jak najczęściej, a wówczas się im ono utrwali. Można wystawiać stanowisko na branżowych targach i zadbać o ciekawe gratisy. Mogą to być przypinki albo fotomagnesy. Osoby zainteresowane można takim drobiazgiem obdarować, a na pewno zapamiętają firmę pozytywnie. Każdy przecież lubi coś dostać, nawet jeśli jest to niewiele znaczący gadżet. Warto także być sponsorem różnych wydarzeń. Najlepiej, jeśli dobrane są trochę pod kątem branży, jednak niekoniecznie. Można wówczas zaoferować pakiet nagród wśród których również znajdzie się jakiś gadżet jak kubek ze zdjęciem firmy i sloganem czy inna podobna rzecz. Oprócz możliwości ofiarowania komuś firmowego gadżetu na różnego rodzaju konkursach i eventach jest przeważnie również możliwość, aby wystawić swoją reklamę. Może to być znakomita okazja do zaprezentowania firmy większej liczbie osób.


Wartościowe źródła informacji związanych z tematem:

  • Fotografuj.pl – serwis internetowy poświęcony fotografii cyfrowej i analogowej
  • Cyfrowy Press – strona internetowa firmy oferującej fotomagnesy i przypinki
  • Studio Moko – witryna internetowa studia z Warszawy wykonującego fotografię biznesową

Podsumowanie

Jedną z zalet fotografii korporacyjnej jest to, że zapada w pamięć. Jej wykonanie prowadzi więc do tego, że klient zaczyna lepiej kojarzyć całe przedsiębiorstwo. Poza tym, co ma bardzo duże znaczenie, bardziej ufa jego ofercie. Może się więc to przełożyć bezpośrednio na większą ilość zawartych umów.