Biura wynajmowane firmom na godziny to coraz bardziej popularna możliwość. Wydaje się atrakcyjna, kiedy na przykład ktoś prowadzi jednoosobową działalność i nie chce, aby biuro miało adres domowy. Freelancerzy chętnie także pracują w takich przestrzeniach, bo niekiedy w domu można nie mieć do tego warunków.

Biuro wirtualne – jak dobrać przekaz?

rejestracja spółek przez internetPierwszą rzeczą, którą powinno się zrobić jest zorientowanie się, kto najchętniej chciałby z biura korzystać. Mogą to być właśnie wspomniani freelancerzy z branż kreatywnych. Może to być osoba pracująca w przedsiębiorstwie tak zwanym no office, czyli nie posiadającym ogólnodostępnego biura dla swoich pracowników. Może to być kilku twórców nowo powstałej działalności, która dopiero zamierza w przyszłości mieć swoją własną lokalizację. Biuro na godziny może się także sprawdzić dla osób, chcących na przykład w spokoju napisać magisterkę, a mających w domu wieczny hałas. Grono zainteresowanych może być więc całkiem szerokie. Kiedy już wiesz, na kim najbardziej ci zależy, powinieneś dobrać taki przekaz, aby trafił w gusta tych osób. Na pewno łatwiej będzie się zdecydować, jeżeli już wiesz, kogo widzisz w biurze wirtualnym. Wrocław to ogromne miasto i jeżeli miałbyś kierować przekaz do każdego przechodnia to pewnie trafiłbyś jak kulą w płot. Te formy promocji powinny trafić do twoich przyszłych klientów:

  • ciekawe torby ekologiczne na ramię
  • pomocne gadżety, jak np. pendrive
  • reklama internetowa różnego rodzaju
  • konkurs kreatywny
  • stojaki reklamowe

Jeśli wyobrazisz sobie, że jedną z osób przychodzących do twojego wirtualnego biura będzie student grafiki, który ma własne zlecenia. Przychodzi po zajęciach posiedzieć parę godzin i porobić projekty. Czasami potrzebuje przestrzeni, aby gdzieś podzwonić. Czasami umawia się w biurze na spotkanie biznesowe. Nieraz po prostu przychodzi, aby uczynić swoją stronę bardziej funkcjonalną. Jaki przekaz by do niego dotarł w przeszłości, gdy jeszcze nie wiedział, że to biuro na godziny istnieje? Myślę, że taka osoba zainteresowałaby się na przykład konkursem kreatywnym, na który mogłaby wysłać swoje pomysły, a nagrodą byłby na przykład darmowy tydzień korzystania z biura. Mogłaby ją także zainteresować reklamowa torba czy reklamowy stojak, na który przez przypadek zwróci uwagę. Inna osoba, czyli na przykład biznesmen, który od wielu lat jest na rynku, ubiera wygodne, eleganckie garnituiry znanych marek, zareaguje w zupełnie inny sposób. Przede wszystkim z pewnością ma w nosie torby materiałowe z nadrukiem. On nie będzie i tak ich nosił. Nie będzie też brał udziału w żadnych konkursach. On jest poważnym człowiekiem, mającym własną, dobrze prosperującą działalność. On najchętniej znajdzie biuro w Internecie lub wejdzie zapytać o stawki, mijając stojak reklamowy.

Stojaki reklamowe z kartonu – czy to dobry pomysł?

stojaki reklamowe z metaluMyślę, że najbardziej uniwersalną formą promocji są postawione przy siedzibie biura reklamowe stojaki. Mogą dotrzeć i do biznesmena, i do studenta. Nie są tak nachalne jak ulotki, przez co nie irytują i pozwalają na swobodę decyzji o zainteresowaniu się nimi lub nie. Nie polecam do końca stojaków z kartonu, ponieważ nie są aż tak bardzo wytrzymałe. Zdecydowanie lepiej sprawdzą się stojaki reklamowe z metalu. Prezentują się także dużo bardziej elegancko i estetycznie, więc sprostają wymaganiom nawet bardziej ekskluzywnych klientów. Poza tym wspólne przestrzenie biznesowe pozwalają na zawarcie wielu ciekawych kontaktów, które mogą pomóc rozwinąć firmę. Plusy zatem są ogromne, ale jak je zasugerować społeczeństwu? Przydadzą się odpowiednie narzędzia reklamowe.

 

Alternatywa dla stojaków reklamowych

displaye reklamowe ledJeśli zaś chodzi o wspomniane torby reklamowe, to ponieważ mają dotrzeć do osób z branż kreatywnych, powinny mieć koniecznie ciekawy design. Mogą wyróżniać się hasłem, pochwałą samodzielności, bycia freelancerem, pochwalać zdolności twórcze. Najlepiej do jej zaprojektowania zatrudnić właśnie jednego z wolnych grafików. Powinien najlepiej wiedzieć, jaki przekaz do nich trafi. Niektóre formy reklamy mogą działać na zupełnie różne osoby. Widać jednak, jaki jest klucz ich dobierania. Propozycja skierowana do wszystkich, to tak naprawdę opcja dla nikogo. Miej to zawsze na uwadze.

 


Informacje związane z tematem dostępne są również na:

  • Verdena – strona internetowa firmy z Wrocławia oferującej zakładanie spółek
  • Emano – witryna internetowa firmy wykonującej stojaki i displaye reklamowe
  • Pb.pl – portal internetowy z informacjami przydatnymi dla przedsiębiorców

Podsumowanie

Wirtualne biuro to biznes, który ma duży potencjał reklamowy. Można właściwie wybrać z wielu form. Najlepiej jednak przemyśleć działania pod kątem specyfiki miejsca i tego, kto ma tam głównie przychodzić.