Form, z których możesz skorzystać, aby zareklamować swoją działalność, jest naprawdę wiele: rozpoczynając od zwykłych, papierowych ulotek, a na ogromnych telebimach kończąc. Pewne jest, że nie każda z form będzie się nadawała do promowania każdego rodzaju biznesu czy wydarzenia, jednak dzięki temu, że masz tych sposobów tak dużo, możesz wybrać te najbardziej adekwatne.

Grupa odbiorców a reklama

Billboardy i plakaty reklamoweDobierając reklamę, najpierw zastanów się do jakiej grupy ludzi ma trafić. W zależności od tego, jakiej płci, w jakim wieku są twoi odbiorcy, przekaz do nich kierowany będzie inny. Będą musiały być użyte także inne narzędzia promocji. Ważne są w tej kwestii także sposoby spędzania wolnego czasu przez te osoby, styl życia i inne czynniki je określające. Dlatego tak ważne jest, żeby przed skierowaniem przekazu reklamowego, dokładnie przemyśleć do kogo ma być on skierowany i jak ta osoba się zachowuje, co lubi, czym się kieruje i tym podobne. Wskazane jest wręcz, żeby dokładnie wyobrazić sobie sylwetkę takiego potencjalnego, przyszłego klienta. Przykładowy opis klienta do wiadomości wewnętrznej:

  • kobieta, lat 25;
  • studentka kierunku technicznego, praktyczna;
  • sposoby spędzania wolnego czasu: oglądanie zagranicznych seriali kryminalnych, spotkania z przyjaciółmi;
  • aspiracje zawodowe: inżynier budowy;
  • styl ubioru: wygoda, najczęściej T-shirt plus jeansy;
  • ranny ptaszek, lubi planować<

To oczywiście tylko fragment opisu potencjalnej klientki. Już jednak widać, że dzięki takiemu przemyśleniu jej sylwetki można stworzyć lepszy, bardziej trafiający do tej konkretnej osoby, komunikat. A skoro do niej, to oczywiście także do osób podobnych, na których firmie szczególnie zależy. Lepiej można też dobrać sposób nadania komunikatu. Można się lepiej zorientować czy do takiego człowieka trafią na przykład gadżety reklamowe czy wiadomości na portalach społecznościowych.

Plakaty reklamowe i telebimy LED

Telebim ledWarto omówić niektóre z bardziej popularnych form reklamy, które trafiają do wielu różnych grup odbiorców. Można je stosować przy różnych sylwetkach potencjalnego klienta. Takim sposobem są plakaty reklamowe, które najczęściej sprawdzają się wtedy, gdy chcesz poinformować o konkretnym wydarzeniu czy evencie. Ich miejsce bowiem jest najczęściej w przestrzeni miejskiej, gdzie przemieszcza się największa ilość ludzi. Są to osoby w różnym wieku, ale reklama dotrze do tych, których łączy to, że przynajmniej czasami lubią sobie gdzieś wyjść: do kina, na koncert czy imprezę. Dzięki temu, że wiesz, kto chodzi na koncerty, wiesz też gdzie taka osoba się pojawia, a zatem gdzie taki przekaz umieścić. Dość współczesna forma promocji, jednak mająca potencjał, by dotrzeć do różnych osób. Zwykłe bilbordy także mają takie działanie, jednak one mniej rzucają się w oczy. Wyświetlacze LED natomiast mają to do siebie, że świecą mocnym blaskiem i ich wytrzymałość także jest bardzo duża. Są energooszczędne i nie poddają się łatwo zniszczeniom, więc mogą posłużyć do celów promocji bardzo długo.

Reklama LED – nie nazbyt krzykliwa?

Tablica led w nocyPojawia się więc pytanie czy w takim razie reklama LED nie jest zbyt kolorowa, zbyt krzykliwa. Jest to, owszem, czasami minus. W zależności od tego, co chcesz popularyzować barwność tego typu reklamy może być zaletą lub wadą. Może być ona skuteczna lub nie zależnie od profilu klienta, dlatego tak ważne jest, by go lepiej poznać i zwizualizować sobie w głowie. Te pomocne cechy sprawiają, że reklama z użyciem oświetlenia LED-owego może być używana w bardzo szerokim zakresie i polecać najróżniejsze firmy. Nawet osoby, które zwracają niewielką uwagę na informacje wokół siebie, nie mogą uniknąć, choćby podświadomie, zanotowania obecności takiego telebimu.


Dokładniejsze informacje na ten temat są dostępne na:

  • Activepromo – strona internetowa firmy dostarczającej kubki reklamowe
  • Ledtom.pl – witryna internetowa przedsiębiorstwa oferującego reklamę led
  • Dlahandlu.pl – portal internetowy poświęcony zagadnieniom handlowym

Podsumowanie

Nie można jednoznacznie stwierdzić czy telebimy LED są skuteczną formą promowania firmy czy działań. Na jednych będzie ona oddziaływać tak, jak byśmy chcieli, a inni będą na nią odporni. Kluczowe jest, aby dobrze zaplanować działania, jednak czasami nawet wtedy nie da się uniknąć błędów. Trzeba próbować i uczyć się na błędach, co robi wrażenie na konkretnym rodzaju klienteli.