Zima jest okresem, w którym wiele osób traci motywację do uprawiania jakiejkolwiek aktywności ruchowej. Na stan ten przekładają się takie elementy jak krótszy dzień czy mróz na dworze. Czynniki te sprawiają, że większość osób ma chęć zaszyć się pod kocem na kanapie zamiast wyjść na dwór i biegać. Pytanie: jakie rozwiązania są dobrą alternatywą pozwalającą pozostać w tym czasie aktywnym i nie stracić formy?

Aktywna zima, najlepszy czas na trening – narty biegowe

wypożyczalnia nart biegowych WarszawaZimowa pogoda dla wielu osób jest przeciwwskazaniem do wychodzenia z domu nie mówiąc już o przeprowadzeniu treningu na świeżym powietrzu. W mentalności Polaków utarło się przekonanie, że treningi w okresie zimowym są pewną drogą do nabawienia się chorób. W rzeczywistości sytuacja wygląda jednak zupełnie inaczej. Treningi w tym okresie są nie tylko bardziej efektywne, ale także w zdecydowanym stopniu poprawiają one wydolność płuc, a także zmieszają ryzyko zapadania na choroby, jednak aby tak było organizm przed okresem zimowym musi być przyzwyczajony do wysiłku. W praktyce oznacza to, że okres zimowy musi być okresem kontynuacyjnym, a nie rozpoczynającym treningi. Bieganie przy oblodzonych i zaśnieżonych terenach może być jednak uciążliwe, a nawet przyczyniać się do powstawania takich kontuzji jak na przykład zwichnięcia czy skręcenia, dlatego na ten czas najlepszym rozwiązaniem jest uprawianie biegów… narciarskich. Do uprawianie tego rodzaju sportu potrzebne są takie elementy jak:

  • strój biegowy (ewentualnie dopasowane ubranie, które maja dobre właściwości izolacyjne i sprawnie oddają wilgoć)
  • narty
  • okulary
  • kije biegowe
  • buty

serwis narciarski warszawaSama forma aktywności ruchowej jest natomiast przeznaczona dla osób w każdym wieku oraz na każdym stopniu zaawansowania. W przypadku osób, które biegi narciarskie dopiero zaczynają uprawiać na początku sama aktywność przybiera formę spaceru. Ważne jest to by na początku się nie forsować, krok podobny powinien być do normalnego chodu, może trochę wydłużany. Regularny ruch pozwoli z czasem przejść do bardziej wyczynowej formy oraz doprowadzi do regularnego szlifowania techniki. Taka forma aktywności ruchowej ma dodatkową zaletę, biegi narciarskie pozwalają na podziwianie pięknych zimowych krajobrazów, które zwłaszcza w obszarach leśnych w tym czasie prezentują się niezwykle.

Zima za oknem – trening w domu – orbitrek treningowy

orbitrekOsoby, które jednak pod żadnym pozorem nie chcą w trakcie zimy wychylać nosa z domu, także nie muszą rezygnować z aktywności ruchowej w tym okresie. Co więcej, aby ją uprawiać nie muszą one nawet wychodzić z domu. Obecnie oferta sprzętu sportowego, który można zakupić w sklepach jest tak duża, że własną mini siłownię może mieć we własnym mieszkaniu praktycznie każdy. Szczególnie popularnym urządzeniem treningowym, zarówno wśród pań jak i panów, jest orbitrek treningowy. Urządzenie to jest bardzo dobrym sprzętem do treningów cardio. Łączy on w sobie zalety bieżni do biegania, stepera, a także aktywności w formie biegów narciarskich. Jest to szczególnie dobre urządzenie dla osób mających problemy ze stawami, dla których jogging nie jest zbyt wskazany. Trening na orbitreku treningowym pozwala na rzeźbienie łydek i ud, ale także w zależności od formy i postawy na wzmocnienie mięśni brzucha i grzbietu, kiedy ćwiczy się bez wykorzystania rączek urządzenia lub na trenowanie całego ciała przy ćwiczeniach wykonywanych z użyciem owych rączek. Przy odpowiedniej kontroli tętna, efektywność spalania kalorii i tkanki tłuszczowej jest bardzo wysoka, co sprawia, że jest to doskonały sprzęt do ćwiczeń dla osób chcących schudnąć. Wszystkie te elementy sprawiają, że jest to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy nie lubią opuszczać ścian swojego mieszkania, a chcieliby uprawiać jakąś aktywność ruchową i to niekoniecznie tylko zimą.


Więcej sportowych porad:


Reasumując:

Trening w okresie zimowym jest bardzo istotny nie tylko dla kondycji człowieka, ale i także dla jego zdrowia, ponieważ wzmacnia jego odporność. Ponadto w tym okresie ludzie mają tendencje do podjadania i prowadzenia siedzącego trybu życia, a co za tym idzie rosną także skłonności do tycia, więc odpowiednia dawka ruchu jest w tym wypadku wskazana, by temu zapobiec.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *