Dzisiejsze środowisko internetowe obfituje w tzw. social media, czyli media społecznościowe. Możemy do nich zaliczyć wszelkiego rodzaju portale i serwisy społecznościowe, blogi i mobilne technologie, umożliwiające użytkownikom komunikację. Media społecznościowe stały się dzisiaj nośnikiem bardzo skutecznej reklamy, która śmiało może konkurować z metodami wykorzystywanymi w mediach tradycyjnych, a niejednokrotnie bywa nawet skuteczniejsza.

Możliwości, które dają social media są dostosowane do potrzeb każdej branży. Działalność związana z dystrybucją kosmetyków to bardzo podatny grunt dla społecznej aktywności reklamowej. Jak skutecznie wypromować kosmetyczną markę? Jak zwiększyć efektywność sprzedaży? Jak sprawić, żeby twoje kosmetyki do makijażu stały się towarem poszukiwanym przez konsumentów, do których wcześniej nie dotarła twoja oferta?

social-media-419944_640Tradycyjny sklep z kosmetykami oferuje produkty, które w prosty sposób mogą stać się przedmiotem skutecznej kampanii społecznościowej. Na rynku funkcjonują firmy zajmujące się przygotowaniem i fachowym prowadzeniem tego rodzaju akcji reklamowych. Agencja social media dysponuje zespołem profesjonalistów, którzy bezcenne doświadczenie zawodowe zdobywali pracując dla największych polskich firm telekomunikacyjnych i informatycznych. Ich codzienność to strategi komunikacji, kampanie reklamowe i content marketing prowadzony za sprawą takich serwisów jak

  • Facebook,
  • LinkedIn,
  • Google+,
  • Goldenline,
  • Twitter.

Skuteczna kampania społecznościowa

Jeżeli chcesz, żeby twój sklep z kosmetykami zyskał rzesze nowych klientów oraz poprawił swoje wskaźniki w zakresie sprzedaży, zysku i zadowolenia konsumentów – odpowiedzią na twoje potrzeby jest fachowa kampania w social mediach. Jak buduje się efektywną kampanię z wykorzystanie mediów społecznościowych?

1. Definiowanie konkretnych grup docelowych

street-sign-562573_640Pierwszym ważnym etapem jest sformułowanie odpowiedzi na kluczowe dla kampanii pytania. Firma musi być świadoma swoich celów i wiedzieć co i komu zamierza zaoferować. Na tym etapie warto już wiedzieć do jakiej grupy klientów kierujemy swoją ofertę. Inaczej będzie wyglądać kampania oferująca kosmetyki do makijażu dla nastolatek, inaczej kampania związana z preparatami do pielęgnacji twarzy dla aktywnych zawodowo kobiet 30+. Materiały wizualne i język, którym posłużą się twórcy akcji reklamowej muszą być precyzyjnie dostosowane do preferencji konkretnej grupy klientów – w dużym stopniu zwiększa to skuteczność i wydajność realizowanych zadań.

2. Budowanie zintegrowanej kampanii

sale-685007_640Bogaty wybór serwisów społecznościowych umożliwia kompleksowe korzystanie z dostępnych usług. Każde medium oferuje nam specyficzne funkcje, które wykorzystane w odpowiedni sposób zwiększą efektywność działań reklamowych. Umiejętne posługiwanie się narzędziami to klucz do skutecznej kampanii. Ponieważ klienci mają swoje preferencje związane z użytkowaniem wybranych serwisów, najbardziej skuteczne będzie budowanie kampanii zintegrowanej, obsługującej precyzyjnie dobrany zestaw social mediów.

3. Aktywny dialog z klientem

businessman-562572_640Forma dialogu jest lepszym rozwiązaniem, niż jednostronne komunikaty na drodze producent – klient. Agencja social media obsługuje kreatywne kampanie społecznościowe, polegające aktywnym kontakcie z konsumentem, który staje się integralną częścią rozwoju twojej firmy. Aktywny klient to gwarancja twojego sukcesu. Organizowanie wydarzeń, monitorowanie wskaźników i czynne uczestnictwo w środowisku internetowym to bezpośrednia droga pozyskiwania nowych klientów, chcących skorzystać z twojej oferty.

 


 

price-tag-374404_640Źródła:

 


 

 

tree-200795_640Posługując się serwisami społecznościowymi przygotujesz sezonową reklamę preparatów do opalania, wypromujesz linię produktów ochronnych niezbędnych podczas zimowych mrozów, a także kosmetyki do makijażu i codziennej pielęgnacji. Umiejętne dysponowanie zasobami social mediów umożliwi budowanie skutecznej kampanii reklamowej i poprawi efektywność funkcjonowania twojej firmy.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *