Nie da się ukryć, że celebryci i świat mody doskonale ze sobą współpracują. Każdy na pewno zastanawiał się, skąd gwiazdy biorą piękne i modne stroje oraz jak udaje im się pokazywać na każdej imprezie w innej kreacji. Pomimo niezłych dochodów ludzie showbiznesu nie zawsze mogą sobie pozwolić na kupowanie najnowszych projektów, tylko po to, żeby założyć je na jeden wieczór. Jednym z rozwiązań, na które bardzo często decydują się gwiazdy, jest skorzystanie z usług tak zwanych showroomów. Na czym to polega?

modaOkreślenie showroom pojawiło się w naszym kraju dosyć niedawno. Głównym zadaniem takiej instytucji jest pośredniczenie między artystami i światem mody, a wszystkimi ludźmi, którzy na modzie zarabiają, czyli dużymi koncernami odzieżowymi, magazynami modowymi, czy projektantami.

Jest to miejsce umożliwiające projektantom i producentom dotarcie ze swoimi kolekcjami do osób, które mają możliwość zaprezentowania ich szerszej publiczności, bardzo często zanim jeszcze nowa kolekcja trafi do sklepów. Bardzo często w magazynach modowych na zdjęciach z różnych sesji można zobaczyć ubrania, które nie są jeszcze powszechnie dostępne w sprzedaży. Zazwyczaj przy takich zdjęciach nie ma informacji o cenie, ani o miejscu, w którym dane ubranie można kupić. Profesjonalni styliści, którzy przygotowują sesje w magazynach modowych oraz pracują z celebrytami, korzystają właśnie z showroomów. Niestety praktycznie tylko oni mają do nich dostęp i możliwość używania w swoich stylizacjach wzorów ubrań z najnowszych kolekcji. Przeciętna osoba nie może wypożyczać strojów oraz dodatków z showroomów.

moda2Korzyści, które płyną z takiego rozwiązania dla stylistów oraz celebrytów są raczej oczywiste. Mają oni dostęp do ogromnej ilości modnych strojów, które mogą wykorzystać w swoich stylizacjach, bez konieczności wydawania bardzo dużych pieniędzy. Może pojawić się jednak pytanie jakie korzyści z umieszczania swoich kolekcji w showroomach czerpią projektanci oraz koncerny odzieżowe? Oczywiście takie działanie to element szerszej strategii, którą można określić jako fashion marketing. Celem działań podejmowanych w ramach tej strategii jest przede wszystkim dotarcie do jak najszerszego grona klientów i zwiększenie sprzedaży oraz zysków. Fashion marketing obejmuje bardzo wiele różnych aspektów, między innymi PR produktowy.

Doskonałym sposobem na prowadzenie działań w zakresie PR-u produktowego jest współpraca ze znanymi osobami. Nie da się ukryć, że strój w którym pokaże się sławna piosenkarka lub aktorka, znacznie zyska na wartości w oczach potencjalnych klientów. Podobnie wygląda to w przypadku stylizacji w popularnych magazynach modowych. Tego typu magazyny oraz celebryci są dla wielu osób najważniejszym wyznacznikiem stylu oraz aktualnych trentów. To stylizacje aktorek, piosenkarek, prezenterek czy innych celebrytek bardzo chętnie omawiają różne czasopisma plotkarskie. Dla wielu ludzi jest to najczęściej praktycznie jedyne źródło wiedzy na temat aktualnej mody. Dlatego fashion marketing praktycznie nie istnieje bez ścisłej współpracy z profesjonalnymi stylistami zatrudnianymi przez celebrytów oraz magazyny modowe do przygotowywania sesji. Jak widać współpraca, którą umożliwiają showroomy jest bardzo korzystna zarówno dla projektantów i producentów odzieży, jak i dla znanych osób, które zajmują się promowaniem nowych kolekcji.

Celebryci zyskują najnowsze kreacje znanych projektantów, wystarczy że po prostu założą je na siebie w czasie wyjścia na imprezę.

Producenci odzieży zyskują dzięki temu bardzo cenną i korzystną reklamę swoich produktów, która bez wątpienia dotrze do klientów zainteresowanych modą.

moda3Ponieważ trendy ulegają ciągłym zmianom i cały czas pojawiają się nowe kolekcje, nieustanne działania podejmowane w ramach PR produktowego są konieczne. W przypadku mody nie wystarczy jedynie wypromowanie samej marki, odpowiedniej reklamy potrzebuje każda kolekcja, a także poszczególne projekty, które ją reprezentują. Dlatego fashion marketing wymaga nie tylko stałego analizowania rynku i potrzeb klientów, ale także włożenia sporego wysiłku w intensywne działania reklamowe.

Z tego samego powodu PR produktowy odgrywa bardzo ważną rolę w zwiększaniu sprzedaży marek odzieżowych. Wprawdzie klienci kierują się marką przy wyborze ubrań, ale często także ulegają impulsom i kupują rzeczy, które im się po prostu podobają. Dlatego bardzo istotne jest tworzenie pozytywnych skojarzeń z konkretnymi produktami. Showroomy znacznie ułatwiają to zadanie i są doskonałymi pośrednikami ułatwiającymi zorganizowanie efektywnej promocji.


 

Znacznie więcej informacji na temat świata mody można znaleźć na:

Czym kierować się wybierając showroom?

  • Mediami z jakimi współpracuje,
  • Markami jakie promuje,
  • Ceną usług,
  • Lokalizacją showroomu (najczęściej Warszawa),
  • Stabilnością współpracy

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *