Nie od dziś wiadomo, że reklama to dźwignia handlu. Z tego właśnie powodu otacza nas ona niemalże wszędzie. Czy automatycznie oznacza to, że wszystkie reklamowane produkty sprzedają się bardzo dobrze? Oczywiście, że nie! Dlaczego tak jest? Powód jest prosty: Byle jaka reklama nie sprzeda niczego.

 

 

 

Z reklamą jest jak z owocami.

Wybieramy te, które przykuwają naszą uwagę i takie, które wyglądają na zdrowe. Jeżeli jednak owoc, przykładowo jabłko wygląda zbyt idealnie – nie wybieramy go z obawy przed tym, że jest ono „naszpikowane” chemią.Podobna zasada obowiązuje w branży reklamowej. Byle jaka reklama nie wystarczy, nic nie zdziała też reklama zbyt nachalna. Jak się okazuje, nawet w kwestii reklamy najważniejszy jest tak zwany aurea mediocritas, czyli słynny horacjański złoty środek.

 

bilboardDlaczego billboard nie zawsze jest skuteczny?

Jedną z popularniejszych form reklamy są bannery lub billboardy i choć stają się one coraz bardziej pospolite i coraz częściej przyczyniają się do oszpecenia miasta, jak widać nikt nie ma zamiaru z nich rezygnować, wprost przeciwnie chętnych na zajęcie kolejnych billboardów nie brakuje. Zajmują ogromną przestrzeń, powinny więc przynosić ogromne zyski. Czy tak jest w istocie? Okazuje się, że nie zawsze. Powód? Zbyt nachalna i nieprzemyślana reklama. Spece od reklamy bardzo często zapominają o tym, że reklama powinna być nastawiona na konkretnego odbiorcę i coraz częściej zaczynają tworzyć reklamy, które według nich trafią do wszystkich. Oczywiście uniwersalność taka to tylko pozór, a reklamy, które spełniają warunek uniwersalności można zliczyć na palcach jednej ręki. Duże znaczenie dla odbioru reklamy ma hasło – powinno być ono trafne, krótkie, najlepiej żartobliwe i zaskakujące. Jak się jednak okazuje, hasło spełniające chociażby kilka z wyżej wymienionych kryteriów spotyka się nader rzadko. Wciąż jednak jesteśmy bombardowani przez nudne, przewidywalne hasła, które aż rażą nasze oczy – kolorem, lub – co też wciąż jeszcze się zdarza – błędem ortograficznym czy lapsusem słownym. Zaufania nie wzbudzi również reklama, która kłóci się z wizerunkiem firmy. O wiele lepiej sprawdzi się reklama ulokowana na mniejszej powierzchni reklamowej – o ile będzie należycie przemyślana.

 

gadżety reklamoweSiła gadżetów reklamowych.

Być może warto więc zainwestować w dość niekonwencjonalne artykuły reklamowe? Takie, które przykują uwagę, zaciekawią, ale nie pozostawią niesmaku spowodowanego tym, że dana reklama jest wszechobecna? Niesłabnącą popularnością cieszą się gadżety reklamowe – również i tutaj warto zaznaczyć, że nie chodzi o byle jakie gadżety, tylko takie, które mogą okazać się naprawdę użyteczne. Sprawdzą się tutaj notesiki, długopisy, kubki czy coraz bardziej popularny – pendrive. Są to przedmioty codziennego użytku, dzięki którym nie tylko zaspokoimy jakąś potrzebę klienta ( np. może wypić swoją ulubioną kawę w kubku sygnowanym przez logo Twojej firmy), ale również sprawimy – dzięki dyskretnemu nadrukowi – że zapamięta on produkt, usługę lub firmę i z całą pewnością wytworzy w swoim umyśle pozytywne skojarzenie. Dobrym pomysłem jest również zadbanie o szczegóły – choćby takie jak koperty firmowe. Nadruk na kopertach powinien być dyskretny, często wystarcza ograniczenie go do minimum, na kopercie wystarczy umieścić logo firmy. Jak myślisz, co pierwsze przyjdzie na myśl, klientowi, który otrzyma list zapakowany nie w zwykłą pocztową kopertę, ale w kopertę firmową? To prosty reklamowy zabieg a wpłynie na odbiór Twojej firmy. Skoro dbasz nawet o takie detale jak odpowiednia koperta z pewnością nie inaczej postępujesz, gdy rozpoczynasz współpracę z kimś. Czy ktoś nierzetelny przejmowałby się wyglądem kopert pocztowych? Raczej nie. To właśnie dzięki takim szczegółom będziesz mógł cieszyć się późniejszymi zyskami.

 

marketingJaki z tego wniosek?

Dbaj nie o wielkość reklamy, ale o jej jakość. Ogromna powierzchnia reklamowa nie musi oznaczać sukcesu, chodzi raczej o to, by reklama była przemyślana i spójna z wizerunkiem firmy. Potencjalny klient nie jest już bezmyślnym odbiorcą, lecz sam potrafi stwierdzić, która reklama jest wartościowa, w konsekwencji czego wybiera produkt lub decyduje się na współpracę właśnie z tą a nie inną firmą. Jeżeli już inwestujesz w reklamę, rób to z głową! Wyróżnij się – tylko wtedy będziesz mógł liczyć na profity.

 


 

billboard3Najpopularniejsze formy reklamy:

  • banery
  • billboardy
  • nadruk na gadżety reklamowe
  • koperty i teczki firmowe
  • internetowa
  • telewizyjna

 


 

reklama2Więcej porad znaleźć można:

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *